Η θέση της Ελλάδας στο European Innovation Scoreboard 2014-2021

Σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης & Ηλεκτρονικού Περιεχομένου με τίτλο: «Η θέση της Ελλάδας στο European Innovation Scoreboard 2014-2021», στα πλαίσια της ετήσιας έκθεση European Innovation Scoreboard (EIS) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δημοσιεύτηκε το 2022, παρατηρείται σημαντική αύξηση του ποσοστού των καινοτόμων επιχειρήσεων στην Ελλάδα για την περίοδο 2018-2020, της τάξης των 12,3 ποσοστιαίων μονάδων, σε σχέση με την περίοδο 2016-2018. Το ποσοστό των καινοτόμων επιχειρήσεων στην Ελλάδα ανέρχεται στο 72,6% (2018-2020), έναντι του 60,3 % για την περίοδο 2016-2018.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γράφημα συγκριτικής απεικόνισης των ποσοστών  που αφορούν στα επτά προφίλ καινοτομίας των επιχειρήσεων, που παρουσιάζουν σύγκλιση ή απόκλιση μεταξύ Ελλάδας και Ε.Ε. και τα οποία σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίζει η έρευνα Community Innovation Survey (CIS, 2018) της Eurostat, είναι:

  1. Προφίλ I: Επιχειρήσεις που αναπτύσσουν εσωτερικά καινοτομίες προϊόντων νέων για την αγορά (Inhouse product innovators with market novelties). Εδώ περιλαμβάνονται όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες εισήγαγαν μια καινοτομία προϊόντος η οποία αναπτύχθηκε από την επιχείρηση και δεν προσφερόταν έως σήμερα από τους ανταγωνιστές.
  2. Προφίλ II: Επιχειρήσεις που αναπτύσσουν εσωτερικά καινοτομίες προϊόντων νέων για την επιχείρηση και όχι για την αγορά (In-house product innovators without market novelties). Εδώ περιλαμβάνονται οι επιχειρήσεις οι οποίες έχουν εισαγάγει μια καινοτομία προϊόντος η οποία αναπτύχθηκε από την επιχείρηση, αλλά είναι καινούρια μόνο για την ίδια την επιχείρηση.
  3. Προφίλ III: Επιχειρήσεις που αναπτύσσουν εσωτερικά καινοτομίες επιχειρησιακών διαδικασιών (Inhouse business process innovators). Εδώ περιλαμβάνονται οι επιχειρήσεις οι οποίες δεν εισήγαγαν καινοτομία προϊόντος, αλλά εισήγαγαν μια καινοτομία επιχειρησιακής διαδικασίας η οποία αναπτύχθηκε από την επιχείρηση.
  4. Προφίλ IV: Επιχειρήσεις που δεν αναπτύσσουν οι ίδιες τις καινοτομίες τους (Innovators that do not develop innovations themselves). Εδώ περιλαμβάνονται όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες εισήγαγαν μια καινοτομία οποιασδήποτε μορφής, αλλά δεν την ανέπτυξαν οι ίδιες (επιχειρήσεις χωρίς σημαντικές δικές τους ικανότητες καινοτομίας).
  5. Προφίλ V: Καινοτομικά ενεργές επιχειρήσεις χωρίς εισαγωγή καινοτομίας στην περίοδο αναφοράς (Innovation active non- innovators). Εδώ περιλαμβάνονται οι επιχειρήσεις οι οποίες δεν εισήγαγαν καμία καινοτομία, αλλά είχαν είτε καινοτομικές δραστηριότητες σε εξέλιξη, είτε καινοτομικές δραστηριότητες οι οποίες είχαν εγκαταλειφθεί.
  6. Προφίλ VI: Μη-καινοτόμες επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να καινοτομήσουν υπό συνθήκες (Noninnovators with potential to innovate). Εδώ περιλαμβάνονται οι επιχειρήσεις οι οποίες δεν εισήγαγαν κάποια καινοτομία και δεν είχαν καθόλου καινοτομικές δραστηριότητες σε εξέλιξη, ή καινοτομικές δραστηριότητες οι οποίες είχαν εγκαταλειφθεί, ωστόσο ενδιαφέρονται να καινοτομήσουν.
  7. Προφίλ VII: Μη-καινοτόμες επιχειρήσεις χωρίς πρόθεση να καινοτομήσουν (Non- innovators without disposition to innovate). Εδώ περιλαμβάνονται όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις, δηλαδή εκείνες οι οποίες ούτε εισήγαγαν κάποια καινοτομία, ούτε είχαν καινοτομικές δραστηριότητες σε εξέλιξη, καινοτομικές δραστηριότητες οι οποίες είχαν εγκαταλειφθεί και εν γένει δεν ενδιαφέρονται να καινοτομήσουν.

 

ΠΡΟΦΙΛ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (% Ελλάδα, Ε.Ε., 2021)

ΠΗΓΗ: ΕΚΤ (2022), Η θέση της Ελλάδας στο European Innovation Scoreboard 2014-2021, Αθήνα: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου.

Μοιραστείτε το

Διαβάστε περισσότερα