Μητρώο Ερευνητικών Εργαστηρίων Περιφέρειας Κρήτης

ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ ΦΥΤΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ
Ινστιτούτο Ελιάς Υποτροπικών Φυτών και Αμπέλου (Χανιά) - Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός ΔΗΜΗΤΡΑ
Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου
Το Eργαστήριο Φυτοπαθολογίας εστιάζει στην αντιμετώπιση ασθενειών καλλιεργούμενων φυτών από φυτοπαθογόνους οργανισμούς (ιοί/ιοειδή, μύκητες, βακτήρια) στοχεύοντας στην προστασία και αειφορική διαχείρησή των φυτογενετικών πόρων. Πεδία έρευνας αποτελούν: η διάγνωση ασθενειών, μελέτη και χαρακτηρισμός νέων-αναδυόμενων παθογόνων. η βελτιστοποίηση/ανάπτυξη νέων διαγνωστικών εργαλείων με χρήση καινοτόμων τεχνολογιών. η μελέτη της επιδημιολογίας, γενετικών εξελικτικών σχέσων και πληθυσμιακής δομής,και βιολογίας των φυτοπαθογόνων. η μελέτη αλληλεπιδράσεων φυτοπαθογόνων-ξενιστώνκαι προσδιορισμός ρόλου φυτικών γονιδίων στην παθογένεια, για την ανάπτυξη νέων μεθόδων διαχείρησης ασθενειών. η μελέτη μικροβιώματος και χαρακτηρισμός ωφέλιμων ενδοφυτικών μικροοργανισμών, προσδιορισμός αλληλεπιδράσεων με φυτοπαθογόνους οργανισμούς και εμπλοκή τους σε μηχανισμούς άμυνας, ως σύγχρονες μέθοδοι αντιμετώπισης με χρήση βιολογικών παραγόντων.
Τομείς έξυπνης εξειδίκευσης